Avbokning & Retur
Returpolicy
Nedan finns en praktisk sammanfattning av information om returer för att underlätta för dig. För en fullständig översikt över dina rättigheter och skyldigheter hänvisar vi till den fullständiga texten i försäljningsvillkoren.
Du har rätt att:
-
Avbryt din beställning med oss innan vi skickar den till dig;
-
Återlämna varan för full återbetalning i upp till 365 dagar efter köpet;
-
Begär ett utbyte i upp till 365 dagar efter köpet;
1. HUR DU AVBRYTER INNAN VI SKICKAR
Du har rätt att avbryta din beställning innan vi skickar den till dig. Meddela oss detta genom att skicka ett e-postmeddelande med uppgifter om orderbekräftelsen till
podrska@eoptik.se. Detta annullerar effektivt din beställning och förhindrar att ett kommersiellt avtal upprättas. I de flesta fall innebär din annullering att leveransen aldrig kommer att äga rum. Ibland kan vår möjlighet att stoppa försändelsen begränsas av den typ av logistikuppfyllelse som vi använder för din specifika beställning.
2. HUR DU RETURNERAR VAROR FÖR ÅTERBETALNING ELLER UTBYTE
Du kan returnera dina kontaktlinser och relaterade produkter till oss för återbetalning eller utbyte inom 365 dagar efter beställning, eller upp till 14 dagar efter mottagandet av leveransen när det gäller solglasögon och glasögon. Tyvärr kan vi inte acceptera returer av varor som tillverkats på beställning (tillverkade enligt dina specifikationer eller tydligt personaliserade för dig.) Du måste informera oss om ditt beslut genom att skicka ett e-postmeddelande med uppgifter om din beställning och begäran till podrska@eoptik.se. Du måste sedan skicka varorna till oss inom de närmaste 5 arbetsdagarna. Kostnaderna för returfrakt ska betalas av dig.
Returnerade varor måste vara oöppnade och oanvända, deras förpackning måste vara oskadad och det bör finnas minst 6 månaders hållbarhetstid kvar för lättförstörbara varor.
Om du föredrar en återbetalning kommer vi då att påbörja återbetalningsförfarandet inom 2-3 arbetsdagar och kommer att återbetala dig via samma sätt som du betalade oss. Du kommer inte att drabbas av några avgifter till följd av återbetalningen. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått varorna eller bevis på att du har skickat tillbaka varorna.
Du kan också välja att byta ut dina varor. Vi krediterar kostnaderna för de varor du betalat för utbytet.
3. VÅR ADRESS
Skicka dina varor som du vill returnera till följande adress:
Ungern
1132 Budapest
Visegradi u 11
Observera att du måste skicka varorna med post eller kurir till den här adressen. Returadressen används av våra logistikpartner för returhantering. De kan endast acceptera post eller kurirleveranser och kan inte acceptera varor som levereras personligen, som inte är förpackade som post eller kurirförsändelser och kan inte heller återlämna pengar till dig i kontanter. Vänligen skicka inte din försändelse med kontant betalning vid leverans (COD) - vi kommer att återbetala dig via samma metod som du ursprungligen använde för att betala för dina varor. När vi har mottagit dina varor kommer vi omedelbart att kontakta dig och utföra antingen det utbyte eller den återbetalning du ville ha.