Garantier

Våra kunder omfattas av följande garantier från eOptik.se.

  • Originalprodukter- Vi erbjuder 100% originalprodukter. Vi är officiella återförsäljare av de flesta av de varumärken som säljs. (Garanti för originalprodukter)
  • Prisgaranti - Vi försöker erbjuda de mest förmånliga priserna i Sverige för våra produkter. (100% prisgaranti)
  • Returgaranti - kontaktlinser, lösningar och ögondroppar, vi erbjuder 30 dagars fullständig garanti, utan att ställa några frågor. Solglasögon och glasögon kan du returnera inom 14 dagar från den dag då du mottog de köpta varorna (Returgaranti)

1. Garanti för originalprodukter

De märkesprodukter vi erbjuder är 100% original från världens största tillverkare av kontaktlinser, optiska bågar och solglasögon. Tillverkarna är välrenommerade företag från Västeuropa och USA, med årtionden av erfarenhet och omfattande forskning inom detta område.

Produkterna skickas i fabriksförslutna förpackningar med bifogad broschyr. Vi levererar endast produkter som marknadsförs av tillverkare i flera länder runt om i världen, dvs. beprövade, testade och beprövade produkter.

Kvaliteten på produkterna garanteras av tillverkaren. Vi är officiella återförsäljare för de flesta av de varumärken som säljs och erbjuder en 100% pengarna-tillbaka-garanti för produkternas äkthet.

2. 100% prisgaranti

Vi försöker erbjuda de mest överkomliga priserna i Sverige för våra produkter, och uppdaterar ständigt våra priser för att återspegla de lägsta möjliga priserna på marknaden eller för våra förväntningar. Om de produkter du vill köpa från oss är billigare på någon annan svensk webbplats, vänligen kontakta oss för en kreditering på 100% av prisskillnaden. (Detta säkerställer att vi automatiskt förblir det billigaste alternativet. Tack för att du håller ett öga på marknaden åt oss!)

Denna garanti gäller endast linser, lösningar, ögondroppar, bågar, solglasögon som finns tillgängliga på vår webbplats och som kan köpas hos en svensk optiker eller på en webbplats till ett pris under vårt innan du gör ett köp. Skriv ett mail till oss på podrska@eoptik.se och ange vilka produkter du är intresserad av att köpa, länken till konkurrenten så skickar vi en kupongkod som du kan använda när du lägger din order.

Hur kan våra produkter vara så billiga? Faktum är att kontaktlinser, tillbehör, bågar och solglasögon är billiga. Du har helt enkelt betalat alldeles för mycket i många år, bara för att täcka din gamla återförsäljares höga kostnader. Vi har systematiskt skrapat bort de flesta av våra driftskostnader genom automatisering, omarbetning av processer och massiva inköpsvolymer för att kunna erbjuda dig lägsta möjliga priser. Vi tror att sådan effektivitet är framtiden för detaljhandeln med ögonvård.

Hur kan du dra nytta av 100% prisgaranti: Om du inom en vecka efter att du gjort en beställning hos oss hittar samma produkt(er) på en annan webbplats i Sverige, som finns i lager och har ett lägre pris än vårt, kan du skicka ett e-postmeddelande till podrska@eoptik.se med ditt beställningsnummer och webbadressen till den webbplats där du hittar det lägre priset.

Webbplatserna måste vara verksamma i Sverige, fungera korrekt och priset måste vara det som du ser om du går in direkt på webbplatsen och inte via Google Shopping eller någon prisjämförelsewebbplats.

I ovanstående fall kommer vi efter att ha bedömt den information du har gett oss att erbjuda en kupongkod för prisskillnaden som du kan använda på din nästa beställning. Kupongkodens belopp kommer att vara skillnaden mellan det pris du hittade och skickade till oss på ovan nämnda sätt, minus det belopp du betalade för produkten i vår butik.

eOptik förbehåller sig rätten att besluta om skillnaden och giltigheten av återbetalningen.

Övriga villkor som gäller

  • En kund kan använda prisgarantin upp till 3 gånger per år för inköp av kontaktlinser, lösningar och ögondroppar, och inom gränsen för personlig konsumtion.
  • För solglasögon och glasögon kan prisgarantin användas upp till 1 gång per år.

För att begära en kupongkod, vänligen skicka ett e-postmeddelande till podrska@eoptik.se och bifoga följande

  • Uppgifter om den eller de berörda produkterna: märke, typ, förpackning, parametrar;
  • länken till den produkt där du hittade ett lägre pris;
  • Ditt order-ID hos oss

3. Garanti för returer

När det gäller kontaktlinser, lösningar och ögondroppar erbjuder vi alla våra kunder 30 dagars fullständig garanti, utan att ställa några frågor. För att återbetalning ska ske måste de returnerade varorna vara oöppnade, oanvända, förpackningen måste vara oskadad och det ska finnas tillräckligt med hållbarhet kvar.

Rätten till annullering, återbetalning och byte gäller inte för leverans av produkter som inte är lämpliga för retur på grund av hälsoskydd eller hygieniska skäl om de öppnas av dig efter leverans, eller som efter leverans oskiljaktigt blandas med andra artiklar; och för leverans av varor som kan försämras eller löpa ut snabbt. Vi definierar acceptabel hållbarhetstid som 6 månader eller mer (så länge vi skickade varor till dig med minst 12 månaders hållbarhetstid).

Du betalar själv för att returnera varorna. Vi återbetalar de ursprungliga kostnaderna som du betalade för varorna samt frakt om du returnerar en hel beställning. Om du endast returnerar vissa men inte alla artiklar från en beställning, återbetalar vi de kostnader du betalat för de relevanta artiklarna.

Vi initierar återbetalningarna inom 2-3 arbetsdagar eller mindre via samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Under alla omständigheter kommer du inte att ådra dig några avgifter till följd av sådan återbetalning. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna eller du har lämnat bevis på att du har skickat tillbaka varorna, beroende på vilket som inträffar tidigast.

När det gäller solglasögon och glasögon kan du returnera dem inom 14 dagar från den dag då du mottog de köpta varorna (eller den sista försändelsen om det gäller varor eller flera artiklar som levereras separat).

Du måste informera oss om ditt beslut att annullera din beställning. Du kan skicka in din begäran enligt de instruktioner och formulär som finns på vår webbplats, eller genom att kontakta oss via e-post. För att uppfylla tidsfristen för avbeställning räcker det att du skickar ditt meddelande innan den 14 dagar långa avbeställningsperioden har löpt ut och skickar varorna till oss inom 5 arbetsdagar därefter.